Regeneracja rozruszników – czy się opłaca?

Części w samochodzie zużywają się w różnym stopniu. Jedne należy wymieniać regularnie co kilka lat, inne raz w ciągu użytkowania auta. Ten drugi wariant pojawia się w przypadku awarii rozruszników.

Urządzenie na lata

Rozrusznik to ta część samochodu, która nie ulega awarii zbyt często. Wpływ na to ma wiele czynników. Liczba przejechanych kilometrów, czy ilość uruchomień silnika to jedne z najważniejszych kryteriów. Rozrusznik jest silnikiem prądu stałego, który wprawia w ruch wał korbowy silnika. Przystosowany więc jest do krótkich okresów pracy. W tym czasie pobiera on ogromne ilości prądu – w zależności od samochodu jest to od 150 do nawet 600A. Rozrusznik wyłącza się wówczas, gdy silnik wejdzie na obroty umożliwiające mu samodzielną pracę. Dla aut benzynowych będzie to ok. 40-100 obrotów na minutę, dla diesla zaś 200 obrotów na minutę. Wytrzymałość tego mechanizmu jest duża. W samochodach ciężarowych potrafią sprawnie funkcjonować przez nawet 800 tys. km. Dla aut osobowych jest to około 160 tys. km, co w porównaniu do innych części i tak jest dobrym wynikiem.

Rozrusznik – najczęstsze awarie

Do usterki najczęściej dochodzi, gdy mamy coś zaplanowane lub spieszymy się w jakiejś miejsce. Awaria rozrusznika unieruchamia nas i zmusza do zmiany wcześniejszych założeń. Najczęściej w tym mechanizmie zużywają się szczotki, wirniki, bendiksy oraz elektromagnes. W przypadku awarii słychać zazwyczaj hałas. Jeśli do tego pracuje ze zbyt małą siłą i nie jest w stanie obracać wału to znak, że mogło dojść do przegrzania. Może to być spowodowane zbyt długim używaniem rozrusznika. Urządzenie to nie powinno bowiem pracować dłużej niż piętnaście sekund. Po każdym takim „wysiłku” powinno mieć dwie minuty przerwy. Jak to wygląda w praktyce, wszyscy dobrze wiemy. Awarie mogą też być spowodowane korozją i wilgocią. Winę wówczas ponosi za to nieszczelna obudowa lub umiejscowienie rozrusznika.

Regeneracja rozruszników Wrocław – jakie korzyści niesie?

Jeśli już nie będziemy w stanie uruchomić auta, powinniśmy skierować się do serwisu, który zajmie się naszym rozrusznikiem. Takich miejsc na szczęście nie brakuje. Tego typu warsztaty zajmują się diagnozą i naprawą rozruszników. Wymiana na nowy nie jest bowiem opłacalnym zabiegiem. Oryginalne części są bardzo drogie, a zamienniki nie gwarantują długotrwałego działania. Dlatego serwisy zajmują się regeneracją rozruszników Wrocław. Polega to na całkowitym rozebraniu mechanizmu, wymianie zużytych elementów i ponownym ich złożeniu. Ważne jest także odpowiednie nasmarowanie części i zabezpieczenie ich przed korozją. Taki zabieg kosztuje często o połowę mniej niż nowa część, a jest praktycznie tak samo sprawna. Przed montażem pracownicy serwisu poddają go jeszcze specjalnym testom, by nie było wątpliwości do prawidłowego jego działania.

Recommended For You

About the Author: kolobrzeg.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *